Niezbędne odżywki dla sportowców

Niezbędne odżywki dla sportowców

Niezbędne odżywki dla sportowców

Dlaczego chodzimy na treningi? Część osób odpowie, że powodem jest chęć utrzymania dobrej kondycji fizycznej, lecz zdecydowana większość wskaże na zalety płynące z wysportowanej sylwetki. Aby szybciej rozbudować mięśnie warto sięgnąć po odżywki dla sportowców. Które z nich są najskuteczniejsze?

Grunt to białko!

Na rynku jest dostępnych bardzo wiele suplementów diety oraz odżywek stworzonych z myślą o sportowcach. Niektóre z nich przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej, a inne stanowią uzupełnienie diety o substancje przyspieszające rozbudowę mięśni. Istnieją też preparaty zwiększające wydajność organizmu, jeżeli jednak nie marzymy o biciu rekordów, lecz chodzimy na siłownię, by poprawić swój wygląd, sięgnijmy po białkowe odżywki dla sportowców. Ich regularne zażywanie pomoże nam szybko rozbudować mięśnie, znacząco zwiększyć ich siłę, a także skrócić czas regeneracji po wyczerpującym treningu. Białko serwatkowe może stanowić uzupełnienie posiłków lub tylko dodatek, a jego spożywanie powinno być uzależnione od zaleceń producenta i ewentualnych niedoborów białka w naszej codziennej diecie. Osoby, którym zależy na szybkim rozbudowaniu masy mięśniowej wypijają zwykle pierwszy napój białkowy zaraz po obudzeniu, a kolejny w ciągu kilkunastu minut od zakończenia treningu. Dzięki temu mięśnie mają stały dostęp do substancji wzmacniających oraz zapewniających im szybki rozwój.

Kreatyna, witaminy i minerały

Jeżeli jednak zamierzamy spędzać każdą wolną chwilę na ćwiczeniach w siłowni, to białkowe odżywki dla sportowców mogą nie wystarczyć. Sięgnijmy więc po popularne suplementy diety, które pomogą nam zwiększyć intensywność treningów i jednocześnie przyspieszyć rozbudowę mięśni. Osoby ćwiczące siłowo często sięgają po kreatynę, lecz oprócz niej stosują także specjalistyczne preparaty z witaminami i minerałami. Dbają też o zachowanie zróżnicowanej diety, bogatej w warzywa i nabiał – to istotne, ponieważ organizm pobiera więcej substancji odżywczych z naturalnej żywności niż z suplementów diety. Jeżeli zależy nam na wyrzeźbieniu umięśnionej sylwetki oraz spaleniu zbędnej tkanki tłuszczowej, wzbogaćmy swoje posiłki o kwasy tłuszczowe omega-3, które występują m.in. w jajkach, oleju lnianym, orzechach włoskich oraz hummusie.
Wśród niezbędnych odżywek dla sportowców musimy wymienić białko serwatkowe, które ma najistotniejszy wpływ na szybką rozbudowę masy mięśniowej. Lepsze efekty ćwiczeń zapewni nam również regularne przyjmowanie specjalnie dobranego zestawu witamin i minerałów oraz kreatyny. A także zdrowa i różnorodna dieta, w której nie może zabraknąć kwasów tłuszczowych omega-3.